Победителите в The Code 2021 са налице!

Стефан Александров – 11В клас, Калина Вълева – 11Б клас, Лъчезар Топалов – 11В клас, Калин Георгиев – 11А клас, Цветина Джунакова – 11Г клас, Виктория Димитрова – 12Г клас, Ния Маркова – 12Г клас и Виолета Кабаджова – 12А клас участваха на състезанието the Code и спечелиха първото място.


Повече от 60 ученици в 6 училища из цялата страна се гмурнаха смело в света на социалните медии и дигиталния маркетинг.Зададохме няколко въпоса на екипа, ето и техните отговори:

1. Защо и как решихте да участвате в THE Code?

  • Ния Маркова: След приключенията покрай организирането на HackTUES GG и TUESFest 2021, ми липсваше работата в екип и предизвикателствата. Затова реших да се запиша за The Code. Голям плюс беше това, че състезанието бе по маркетинг, защото последниата година много си развих уменията в тази сфера и това направи предизвикателството още по-интересно.
  • Виолета Кабаджова: Звучеше като интересен начин, по който да се предизвикаме, а и беше още една страхотна възможност да пообщуваме с част от новия организационен екип на Hack TUES, макар и първоначално мислейки си, че ще бъдем съперници, а накрая се случи да бъдем един отбор.
  • Цветина Джунакова: Записах се в The Code, защото обичам предизвикателствата, исках да подобря работата си в екип и да придобия още опит.
  • Калина Вълева: Когато разбрах, че и другите от екипа на Hack TUES 8 и TUES Fest 2022 искат да се запишат реших, че ще бъде забавно да се предизвикаме и да се сближим като екип. Приятна изненада беше, когато се събрахме миналия и сегашния организационен екип в едно и направихме страхотна ПР кампания, под името „Моренчовците“. Състезанието не беше в сферата на програмирането, което беше още по-предизвикателно за всички нас, но се забавлявахме и научихме нови неща в сферата на маркетинга.

2. Какво научихте?

  • Ния Маркова: Доста информация за вафлите Морени и разхищението на храната... Още нови маркетинг трикове. Също се сближих с Калина, Калин, Стефчо, Лъчо и Цвети. С Вики и Вили си бяхме близки покрай организаторската работа, но с другите не се познавах много добре. И сега 2 следмици след началото на The Code мога да кажа, че са супер готини хора и беше много забавно да работя с тях.
  • Виолета Кабаджова: Доразвихме още повече организационните си умения и най-вече придобихме още по-добра представа как се работи в екип. На всяка следваща подобна инициатива усещам как съм все по-способна да правя компромиси със себе си, но в името на общата работа, и колкото повече всеки е отворен към другия, споделя активно своите идеи и прави такива компромиси със себе си, толкова по-успешна е работата и по-удовлетворителен резултатът.
  • Цветина Джунакова: Научих се как да структурираме маркетингова стратегия за 1 седмица, да сформираме конкретна идея, която да има точна цел и да презентираме като екип. Създадохме си страхотни спомени, защото независимо колко работа имаше, ние през цялото време се забавлявахме и подкрепяхме.
  • Калина Вълева: Научих много за моя екип и успяхме да се сближим супер много. Определено успях да подобря знанията ми в сферата на маркетинга и в изработването на бизнес модел на проекти.

3. Какво ще си вземете от участието?

  • Ния Маркова: Познанията по маркетинг и може би една вафла Морени. Както и няколко нови приятелства, много смях и хубави спомени.
  • Виолета Кабаджова: Много мили познанства, изключително приятни емоции, малко повече внимание към собствените си навици що се отнася до разхищението на храната и няколко страхотни визии на постове и клипчета, с които да се фукам пред приятелите си колко готина кампания сме направили. Като, разбира се, надявам се идеите ни да намерят приложение и догодина да си взема и няколко вафли Морени, от които да приема предизвикателствата от опаковката.
  • Цветина Джунакова: Беше едно страхотно приключение, което ни сближи много и ни даде ценен опит.
  • Калина Вълева: Страхотни приятели, много опит и вафли морени (дори хапвам една докато попълвам въпросите).

The Code е състезание по дигитален маркетинг и чрез обучение под формата на практична задача и семинари, позволява на учениците да разберат на какво са способни и как могат да използват дигиталната икономика за своето бъдещо кариерно израстване. Те имат възможност да работят върху напълно реални маркетинг казуси.
Началото на инициативата е поставено във Великобритания през 2018 г., а България е първата страна, извън Обединеното кралство, в която The Code стартира.
Провеждат се еднодневни семинари с избраните класове/ученици. Представя им се теоретична рамка на темата, по която работят в отбори по-късно през деня. В следващите дни, участниците имат време за разработване и финализиране на идеите си, дистанционна работа с менторите и изготвяне на финални презентации, с които кандидатстват за класиране за финалното събитие “The Rise Up Challenge”.
Учениците изпращат своите предложения за оценка от професионално жури.

Искрено благодарим на организаторите на инициативата, на ментора на отбора, на журито.
На победителите, пожелаваме да са все така креативни и проактивни.